Welpen - Kawellen

Leeftijd:
kinderen geboren in 2014-2015

De welpen houden zich vooral bezig met bos- en pleinspelen, speurtochten, knutsel- en kookactiviteiten, uitstapjes en nog veel meer. Elke vergadering (zo heet een scoutsactiviteit) is opgebouwd rond een bepaald thema waarin de leden zich mogen verkleden. Tweemaal per jaar gaan we met z'n allen op weekend en tijdens de zomervakantie organiseren we ook steeds een geweldig zevendaags welpenkamp ergens in het land. De hele welpentak staat in het teken van het Jungle Book. Daarom dragen de welpenleiders ook allemaal een naam van een personage uit het verhaal. Typisch voor de welpen is dat ze zelf dingen leren uitproberen en dat werken in groep centraal staat. Tijdens de vergaderingen zullen de leden vaak met elkaar moeten samenwerken om een bepaalde opdracht tot een goed einde te brengen of een spel te winnen. Een belangrijke gebeurtenis tijdens het zomerkamp is het beloftemoment, waarop de welpen op een traditionele manier iets aan zichzelf, de leiders en de groep "beloven", een werkpuntje waar ze tijdens hun tijd bij de scouts op zullen letten. Als dit alles je leuk lijkt, kom dan zeker eens een van onze fantastische vergaderingen uitproberen. Deze gaan door op zondagvoormiddag op ons terrein aan de Wolvenbosdreef. We kijken ernaar uit om je te leren kennen!

De Welpenleiding

Kwinten Thoné (Kaa) - Kampvuuroranje Guitig Damhert (0499350980)

Finn Moerman (Mysa) - Fantasierijke Oropendola

Maarten Ollevier (Darzee) - Rozemarijngroene Openhartige Saluki