Jojo's

Leeftijd:
kinderen geboren in 2010-2011

Eens je bij de jojo's komt begint het pas echt! Je leert kaartlezen, je leert hoe je in de natuur kan overleven en natuurlijk: je leert sjorren! Jojo’s maken voor het eerst kennis met de kenmerken van een tentenkamp: in een stortbui greppels graven om plots overstromingsgevaar te voorkomen, geen wc's maar hudo's, wassen in de rivier, op tweedaagse gaan en zelf je potje koken. In vaste leefgroepjes of patrouilles werken ze samen en nemen ze initiatieven: van kattekwaad tot leuker. Jojo’s krijgen een waaier van mogelijkheden om mee te beslissen, zelf de handen uit de mouwen te steken en allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen. Stilaan leren ze dat scouting niet stopt als de vergadering is afgelopen. Kortom: Alles waar een echte scout van droomt!

De Jojoleiding

Maud De Schepper - Toegewijde Pony (0478783509)

Lisa Swinnen - Opgewekte Wasbeer

Axel De Graaf - Jolig Winterkoninkje